Bir sesli iletişim sistemi (VCS), birden çok iletişim aracını tek bir sistemde birleştirir. Bazı ATS birimleri (örneğin, küçük bir havaalanındaki bir AFIS veya Kule birimi) amaçları için basit bir telefonu yeterli bulabilirken, değişen sayıda sektörü barındıran büyük ATC merkezlerinde veya birkaç ATS biriminin bir araya getirildiği durumlarda durum genellikle böyle değildir. aynı tesiste (örn. bir Kule, Yaklaşma ve Alan kontrol birimleri) bulunur.
Bir VCS'nin neye benzemesi gerektiğine, hangi özelliklerin dahil edileceğine veya insan-makine arayüzünün nasıl görünmesi gerektiğine dair bir standart bulunmamakla birlikte, çoğu sistemde bulunan ortak noktaların listesi aşağıdadır:
Bir dokunmatik ekran arayüzü
Tablanın frekans yönetimine ayrılmış kısmı (frekans seçimi ve ayarı, bağlantı, vb.).
Ekranın telefon kısayollarına ayrılmış bölümü (normalde en büyüğüdür) (tek bir düğme kullanılarak aranabilen telefonlar). Bunlar, bazı sistemlerde birden çok sayfaya yerleştirilebilir.
Ek telefon seçenekleri, örn. tuş takımı, telefon rehberi vb.
Seçenekleri içeren bir kontrol paneli, ör. ses ayarı, çıkış cihazlarının seçimi (örn. kulaklık veya hoparlörler), gelen arama sesi seçimi vb.
İşlevsel düğmeler, örn. çağrıları, konferans çağrılarını, bas-konuş özelliğini vb. aktarmak için.
Rollerin ve karşılık gelen düzenlerin tanımı. Örneğin, farklı ACC sektörleri farklı telefon kısayollarına veya farklı frekanslara sahip olabilirken, yardımcı panelde frekans bölümü olmayabilir.
Bir VCS düzeninin genel bir örneği aşağıda gösterilmiştir: