Merkez Anadolu Mühendislik, bir ILS veya VOR ile ilişkili En Route veya terminal navigasyonu için Mesafe Ölçüm Ekipmanı sistemleri sağlayıcısıdır ve bu havacılık sistemlerinin tedariki, kurulumu ve devreye alınmasında rakipsiz deneyime sahiptir.
DME havacılık sistemleri, yer tabanlı ve hava aracı ekipmanlarını kullanarak bir hava aracına eğik menzilli mesafe takibi sağlar.
Genellikle bir VHF çok yönlü radyo menzili (VOR, DVOR veya CVOR), aletli iniş sistemi (ILS), yönsüz işaret (NDB) veya başka bir aletle birleştirilmiş yer tabanlı DME vericisi, uçağın uçuş konumunu vericiden hesaplar ve ölçümü yerleşik ekranlarında pilota gösterir. Bu mesafeye 'eğik menzil' adı verilir ve uçak ile farklı seviyelerde (irtifalarda) konumlandırılmış DME vericisi arasındaki görüş hattı mesafesidir. Eğik menzil mesafesi pilotun uçuş yolu, alçalma ve iniş sırasında yardımcı olan bir istasyona varış zamanı değeri belirlemesini sağlar.
DME'ler ve navaids farklı frekanslar kullanarak çalışır. DME'ler ultra yüksek frekansları (UHF) kullanırken, birlikte konumlandırılmış VOR'lar ve ILS'ler çok yüksek frekansları (VHF) kullanır. Bir uçak eğik mesafe talep ettiğinde, yer tabanlı DME'ye sorgulama darbesi adı verilen bir sinyal gönderir. Verici daha sonra yanıt vererek uçaktaki ekipmana bir sinyal iletir.
DME istasyonuna giden ve gelen bu UHF sinyalinin süresi daha sonra uçaktan istasyona olan düz çizginin mesafesini hesaplamak için kullanılır. Eğik mesafeyi görüntülemek için kullanılan uçak içi ekipman, hem DME hem de VOR/ILS'nin eşleştirilmiş sıklığını görüntüleyen frekans seçicilerden ve radyo manyetik gösterge (RMI) cihazlarından veya yalnızca DME'den gelen bilgileri görüntüleyen bağımsız cihazlardan farklı olabilir.
Farklı bantlarda çalışmasına rağmen, DME ve VOR veya ILS frekansları eğik mesafe talebi yapılmadan önce eşleştirilir. Bu, araç üstü ekipman kullanılarak manuel olarak tamamlanır ve VOR veya ILS'nin frekans seçimi tarafından görüntülenir. Özellikle, DME'ler genellikle 960 ve 1215 MHz arasında çalışır. DME sistemleri VOR-DME, VORTAC ve ILS lokalizatörlerini içeren belirli tipteki navaidlerle birlikte çalışır.
DME'ler eğimli mesafeyi ölçtüğünden, DME istasyonu ile hava aracı arasındaki görüş hattını engelleyen herhangi bir arazi hem DME'lerin menzilini hem de yerleşik ekipmanla iletişim kurma yeteneğini etkileyecektir.